zaterdag 1 juni 2019

Huilend Varkentje


Dat. was. het. nu. echt. 
Twee vaste gasten die gister speciaal op de slotavond kwamen eten. Ik stond alleen maar in de keuken, omdat het nu wél volle bak was en er extra handen nodig waren. Ze kwamen me begroeten en zeiden dat ze het in de auto nog over mij gehad hadden: ‘als we aan het Lachende Varken denken, denken we toch vooral aan jou.’ Ik ben al ruim een jaar weg en ik heb van de totaal bijna 25 jaar dat het Varkentje bestond, maar een jaar of vier meegedaan. Toevallig werden ze vaste gasten in de tijd dat ik vaak kookte. Toen ze na het eten weggingen kwamen ze nog vertellen dat ‘hij’ eigenlijk niet van de aardappels is, maar dat ik een keer aardappel had bereid die zo lekker was dat ze het er nu nog over hebben. ‘De aardappel was geel van kleur.’ Ik vermoed van de kurkuma. 





























Vandaag kookten we met een aantal koks een #galgenmaal voor de hele brigade. Het Varkentje hebben we geslacht, maar zal nog lang herdacht worden. Voor mij was het een plek waar ik thuis kwam en waar ik altijd weer thuis kon komen. Een warm nest waar ik me troetelkind voelde. De plek is ontmanteld en zal nooit meer zijn wat het was. #lachendevarken#huilendevarken #biggelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten