zondag 8 januari 2017

Kraut

8 december 2014
Las dit artikel waarin tien 'tafeldeugden' door de auteur van commentaar worden voorzien, naast mijn lunch van knolselder-koolraap-boterraapjes-knoflook-puree met linzen en niet zure zuurkool en pittige kimchi. Rauwe gefermenteerde shizzle van Ferme Kolen, die een passende plek verworven hebben op de Rotterdamse Oogstmarkt. 
Met dank aan mijn vaste stand-in Gerda had ik even vrije uitloop over het Noordplein. Na een paar uur non-stop groente verkopen, was ik nogal hongerig, toen ik bij de Ferme Kolen kraam aankwam. Maar om de fermentatie kan ik toch niet heen en dat honger rauwe bonen zoet maakt, is op deze producten verre van toepassing. Niet zoet, maar wel goed van zichzelf.
http://www.volkskrant.nl/boeken/hap-slik-denk~a3804538/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten